Pages

środa, 28 grudnia 2016

Wszyscy lubimy popcorn!

Dzieciaki uwielbiają popcorn! No dobrze, może nie wszystkie, ale większość. Dlatego popcornowa gra znalezione na Pinterest od samego początku była skazana na powodzenie.
W kreatorze na stronie Printoteka.pl przygotowałam potrzebne materiały do gry. Na jednej kartce były wydrukowane "popcornowe wyrazy", które wycięłam i wrzuciłam do pudełka. Na drugiej karcie znajdowały się te same wyrazy co w pudełku, w układzie zaprezentowanym na zdjęciu.

Jedno pudełko przypadało na dwie osoby. Każdy uczeń po kolei losował z pudełka popcorn z wyrazem i odszukiwał ten wyraz na karcie. Odszukany wyraz zamalowywał na żółto, czyli "dodawał do popcornu masełko".


Po "zjedzeniu popcornu" czyli wybraniu wszystkich wyrazów uczniowie przystępowali do pisania z pamięci. Uczeń wybierał sobie wyraz, który zapamiętywał, a następnie po odwróceniu kartki, zapisywał w zeszycie. Po zapisaniu wyrazu sprawdzał jego poprawność.
Takie zabawy edukacyjne są niezwykle atrakcyjne i dzieci chętnie podejmują działania. Dodatkowym walorem jest to, że uczeń pracuje w swoim tempie, wybiera te wyrazy, które są dla niego łatwe czyli sam decyduje o stopniu trudności, a na końcu dokonuje autokorekty swoich działań. Rola nauczyciela ogranicza się jedynie do poinstruowania uczniów jakie są zasady gry, a następnie do obserwacji poczynań i ewentualnej pomocy w sytuacjach niezrozumiałych.

Można wprowadzić modyfikację gry w ten sposób, że na popcornie losowanym przez ucznia zapiszemy działania a na karcie będą znajdowały się liczby będące wynikami tych działań.
Kolejną modyfikację zabawy znajdziecie na Printoteka.pl wraz z gotowymi materiałami do druku.


Joanna Apanasewicz - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach młodszych i przedszkolu. Pracuje w "Małej Szkole" w Koninie Żagańskim (woj. lubuskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne, które są jednocześnie jej pasją. Uwielbia prace ręczne i wykonuje proste pomoce dydaktyczne przy wykorzystaniu prostych przedmiotów z otoczenia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz