niedziela, 8 stycznia 2017

Gra - Rozbij bank.

Uczniowie poznają monety i banknoty podczas zajęć matematycznych, ale o wartości pieniędzy i ich znaczeniu uczą się od rodziców. Edukacja konsumencka powinna być obecna na zajęciach już od klasy pierwszej.
Niektóre dzieci doskonale rozpoznają wartość nominałów: banknoty oraz monety, potrafią obliczyć resztę z zakupów. Zabawy w sklep należą do jednych z atrakcyjniejszych.
Nominały banknotów i monet warto wykorzystać do zabaw matematycznych doskonalących sprawność rachunkową.
Dziś propozycja gry Rozbij bank, której zasady zaczęrpnęłam z gry w wojnę.
Uczniowie grają parami, otrzymują zestaw 20 kart i kładą je odwrócone na stosiku. Karty przedstawiają monety i banknoty. Na sygnał biorą ze stosu po jednej karcie i kładą je odkryte na ławce. Szybko obliczają sumę, kto ma większą sumę zabiera obie karty. Gra kończy się, gdy zostaną zabrane wszystkie karty ze stosu, zwycięża ta osoba, tóra ma więcej kart.
Można zaprojektować karty dostosowując je do umiejętności dzieci, zakresu liczbowego, na którym pracujemy. Dzieci mogą karty zaprojektować samodzielnie, albo możemy skorzystać z generatora   https://naszelementarz.men.gov.pl/generator/. W tym kreatorze mamy do dyspozycji same monety.

Przykładowa strona z czterema kartami do gry.


Jolanta Okuniewska - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach I-III w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie. Ambasador międzynarodowego programu eTwinning. Finalistka konkursu Global Teacher Prize 2016, Honorowy Profesor Oświaty.  Autorka bloga tableciaki.blogspot.com i ebooka "Technologie są dla dzieci, poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej".

Reakcje:

0 komentarze:

Prześlij komentarz