sobota, 22 kwietnia 2017

Z biletem do klasy.

Moi uczniowie najczęściej siadają w ławkach, tak jak dominują sympatie w klasie. Ale ostatnio zaczęłam przesadzać moich uczniów. Pojawiły się wtedy głosy  "nie chcę z nią siedzieć", "nie lubię jej". Tak być nie może.
Aby uczniowie mieli możliwość pracować z każdym w grupie, aby zmieniali kolegów do wykonywania wspólnych działań, wykorzystałam bilety z kina.
Ponumerowałam ławki, zapisałam miejsca i rzędy.
Przed zajęciami witałam moich uczniów w drzwiach klasy, rozdając każdemu bilet. Pierwszego dnia było zaskoczenie ale nikt nie protestował. Weszli do klasy i wyszukiwali swoje miejsca.
Kolejne dni również zaczynałam od rozdania biletów. Oni już na nie czekali. Sprawdziło się:)
Innym razem uczniowie pracowali w grupach. Na stolikach rozłożyłam kody QR, w których były ukryte miejsca. Każdy uczeń otrzymał do wykonania zadanie ale mógł się kontaktować tylko z osobami z grupy. Taką współpracę szeptaną świetnie ogląda się z boku.


Wykorzystałam też styropianowe jajeczka z numerkami. Ławki ustawione w podkowę, a zadaniem klasy było usiąść od najmniejszego numeru do największego.
Budowanie pozytywnych relacji w zespole klasowym jest bardzo ważne. Pożyczenie ołówka albo gumki od sąsiada, z którym do tej pory było mi nie po drodze, może być początkiem nawiązania koleżeńskich kontaktów.
Po jednym z takich dni zapytałam ucznia Y: “Jak pracowało Ci się dzisiaj z X?”, odpowiedział: ”Super, nie wiedziałem, że jest takim fajnym kolegą?”.
Warto zacząć od takich małych kroczków.
Co zrobić kiedy mamy uczniów w różnych przedziałach wzrostowych?
My znamy naszych uczniów. Rozdajmy im bilety z różnych pul biletowych.

Celina Zielińska: nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej w Chrząstawie Wielkiej. Fanka wykorzystania nowoczesnych technologii w pracy z uczniami. Korzysta na lekcjach z tabletów. Członkini Superbelfrów MINI. Prowadzi stronę internetową swojej klasy www.pierwszaklasa.jimdo.com    oraz strone z przydatnymi narzędziami w pracy www.zeszytik.jimdo.com .Gotowa do działań edukacyjnych zawsze z pozytywnym nastawieniem:)

Reakcje:

2 komentarze:

Prześlij komentarz