poniedziałek, 24 kwietnia 2017

ZAKODOWANY ALFABET


Programowanie to nie tylko aplikacje tabletowe, programy komputerowe, ale rownież aktywności offlinowe, które nasi uczniowie bardzo lubią. 
Kolejna nasza propozycja, to autorskie katy pracy, które są nie tylko ćwiczeniami wprowadzającymi do programowania, ale także wdrażają do nauki logicznego myślenia, ćwiczeń orientacji przestrzennej oraz percepcji wzrokowo-ruchowej. 
Zakodowany alfabet, to ćwiczenia polegające na szyfrowaniu za pomocą symboli. Każda litera ma odpowiedni symbol, za pomocą którego kodujemy wyrazy, zadania itp.

Jak można wykorzystać zakodowany alfabet?

 Stwórz wyrazy za pomocą symboli i poproś uczniów o ich odkodowanie.

 Podaj uczniom wyrazy, które muszą zakodować za pomocą symboli.

 Zakoduj wyrazy i zdania naprzemiennie używając liter i symboli. Zadaniem ucznia

będzie ich odczytanie.

 Wykorzystaj zasady gry w wisielca, ale z wykorzystaniem symboli.

 Zakoduj symbole na kratownicy z układem współrzędnych. Następnie poproś o odczytanie tych symboli i dopasowanie odpowiadających im liter na czystej kratownicy. Można spróbować zakodować hasło.

Dzieciom, którym trudność sprawi narysowanie symboli można wydrukować, poprosić o ich wycinanie i naklejanie. Możemy też symbole wydrukować i zalaminować.





Karty zostały opracowane przez  Specjalni.pl  

Zyta Czechowska  i Jolanta Majkowska- nauczycielki w Zespole Szkół Specjalnych w Kowanówku. Członkinie grupy SuperbelfrzyMini i SuperbelfrzyRP. Autorki bloga specjalni.pl . Entuzjastki nowoczesnych technologii i kreatywnych pomocy dydaktycznych. Wdrażają elementy programowania w szkolnictwie specjalnym. Autorki projektu sieci współpracy nauczycieli, prowadzące Rady Szkoleniowe i warsztaty dla nauczycieli.

Reakcje:

0 komentarze:

Prześlij komentarz