niedziela, 2 lutego 2020

Troszkę inaczej o czytaniu i pisaniu.

Nauka czytania i pisania wcale nie jest nudna. Czy zawsze musimy czytać z podręcznika? Niekoniecznie!

Na tablicy przykleiłam kolorowe kubeczki. Każdemu z nich przyporządkowałam spółgłoskę. Poniżej przykleiłam kolorowe zębatki klocków Korbo, które odpowiadały samogłoskom oraz znakom interpunkcyjnym. Za ich pomocą odkodowywaliśmy oraz zakodowywaliśmy słowa.


Czas na reguły zabawy!

1. Wielką literę będziemy tworzyć poprzez ułożenie dwóch kubeczków jeden nad drugim.
2. Pamiętamy o znakach interpunkcyjnych.
3. By oddzielić dwa wyrazy powiedz spacja.
4. Do dzieła!


W pierwszej kolejności to ja ułożyłam zdanie, które należało odkodować zgodnie ze schematem na tablicy. Następnie uczniowie zostali podzieleni na mniejsze grupy. Każda z nich dostała inne zdanie do zakodowania. Poprawność wykonania zadania ocenili członkowie innych grup, którzy odkodowywali tekst. Najwięcej radości sprawiło jednak kodowanie tytułów ulubionych bajek. Podczas zajęć w łatwy sposób utrwala się: budowę zdania, prawidłowe używanie znaków interpunkcyjnych, pisanie początku zdania oraz nazw własnych wielką literą. Przy okazji uczniowie pierwszej klasy poćwiczyli głoskowanie. 


Agnieszka Karolczak- Pielka- przez 10 lat  nauczyciel matematyki i informatyki, od września nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 27 im. Jana Pawła II w Rudzie Śląskiej. 

Reakcje:

0 komentarze:

Prześlij komentarz