sobota, 3 stycznia 2015

Rzuć i zakryj

Podczas lekcji matematyki często wykorzystuję gry planszowe. Najczęściej są to gry karciane lub w z wykorzystaniem kostek. Plansze rysujemy sami albo drukuję je po wcześniejszym przygotowaniu bądź znalezieniu w internecie. Grę, którą przedstawiam znalazłam na TPT Store (wymaga rejestracji). Można wykorzystać ją już w klasie 1. Każdy uczeń otrzymuje dwie kostki do gry i 10 żetonów w jednym kolorze. Po ustaleniu kolejności rzutu, gracz rzuca kostkami i sumuje oczka a następnie dodaje 1 (pierwszoklasiści mogą przeliczać kropki) Wynik przykrywa swoim żetonem. W drugiej wersji uczniowie po wyrzuceniu kostek sumują oczka i odejmują wynik od 13 i również zakrywają wynik swoim żetonem. Wygrywa ten zawodnik, który zakryje większą liczbę pól swoimi żetonami. Pliki w języku polskim dostępne są tu




Joanna Apanasewicz - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach młodszych i przedszkolu. Pracuje w "Małej Szkole" w Koninie Żagańskim (woj. lubuskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne, które są jednocześnie jej pasją. Uwielbia prace ręczne i wykonuje proste pomoce dydaktyczne przy wykorzystaniu prostych przedmiotów z otoczenia.

0 komentarze:

Prześlij komentarz