środa, 15 kwietnia 2015

Domino matematyczne

Domino matematyczne kojarzy nam się z płytkami, na których są kropki 0-6. To pomoc dydaktyczna, którą można wykorzystywać na różne sposoby i dzięki temu zajęcia lekcyjne będą atrakcyjne dla naszych uczniów. Uczniowie mogą losować płytkę i zapisywać w zeszytach działanie matematyczne. Do formuły matematycznej mogą układać zadanie tekstowe.

 Mogą mnożyć przez siebie ilość oczek z płytki. Gdy wylosują dwie płytki mogą dodawać do sobie oczka z jednej, potem z drugiej i mnożyć wyniki. Mogą w ten sposób bawić się w parach, dzięki czemu dojdzie element grywalizacji oraz kontroli koleżeńskiej.

Postanowiłam zaprojektować z uczniami  domino, ale zamiast kropek użyć obliczeń i wyników. W kolejnym kroku wykonamy domino tylko z działaniami matematycznymi. Już podczas tworzenia domino uczniowie musieli sporo liczyć, kontrolować obliczenia, pomagać sobie. Każdemu zależało, żeby jego gra była ciekawa dla kolegów.Podczas zabawy niektórzy stwierdzili, że te działania były za łatwe, a tamte za trudne. Wspaniały moment na rozmowę dlaczego tak się stało i jak usprawnić pracę nad kolejnymi wersjami matematycznego domino.






Jolanta Okuniewska - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach I-III w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie. Ambasador międzynarodowego programu eTwinning. Autorka bloga tableciaki.blogspot.com i ebooka "Technologie są dla dzieci, poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej".

Reakcje:

0 komentarze:

Prześlij komentarz