środa, 15 kwietnia 2015

Kratki do wynajęcia

W grze bierze udział dwoje uczniów. Każdy ma dwie kostki i flamaster w kolorze innym niż kolega. Uczniowie rzucają kolejno kostkami i z wyrzuconych oczek tworzą działanie, (np. jeśli uczeń wyrzuci 4 i 5 tworzy działanie 4x5=20) a następnie
obrysowuje pole: 4 kratki jako liczba rzędów na 5 - liczba elementów w rzędzie i w środku zapisuje działanie. Można umówić się tak aby grający zapełniali pola możliwie najkorzystniej, ciasno, wykorzystując miejsce przy miejscu. Uczniowie mogą zaczynać po dwóch stronach kartki i w momencie kiedy ich pola "dotkną się" można skończyć rozgrywkę. Można grać tak, że wygrywa ten, który przyblokuje drugiego gracza. Uczniowie mogą też tworzyć kolorowe "patchworki" ze swoich pól.





Joanna Apanasewicz - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach młodszych i przedszkolu. Pracuje w "Małej Szkole" w Koninie Żagańskim (woj. lubuskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne, które są jednocześnie jej pasją. Uwielbia prace ręczne i wykonuje pomoce dydaktyczne przy wykorzystaniu prostych przedmiotów z otoczenia.

1 komentarze:

Jestem na tak, rewelacyjny pomysł.
Pozdrawiam

Prześlij komentarz