poniedziałek, 28 listopada 2016

Wojna ortograficzna


Na karcie widnieje wyraz z luką w miejscu trudności ortograficznej i rysunek przedstawiający wyraz z karty. Do wojny potrzebne są dwa komplety kart i gramy w wojnę. Wystawiamy po jednej karcie, kto szybciej uzupełni prawidłowo lukę zdobywa kartę przeciwnika.

Inne pomysły wykorzystania kart: (opisane do ćwiczenia ch/ h) 


Pomysł 1:
Karty leżą rozłożone na stole. Dzieci rzucają kostką, wypada ch lub h. Szukają karty, która pasuje do ich rzutu i zabierają jako punkt. 
I tak do ostatniej karty.
Ze zdobytych kart tworzą historyjkę, śmieszne zdania - do wyboru. Odczytują na głos, następnie sprawdzają koledze poprawność zapisu. Wszystkie poprawne wyrazy podkreślają na zielono.


Pomysł 2:
Narysowane drzewo ortograficzne - w listkach ch lub h. Losujemy kartę z wyrazem z luką w miejscu trudności ortograficznej. Zastanawiamy się jak uzupełnić trudność i w odpowiedzi przykrywamy żetonem odpowiedni listek. 
Zabawa w parach. Każdy może mieć swoją planszę lub 2 kolory żetonów i wtedy jedna plansza na parę.

Macie jeszcze inne pomysły? 



Monika Antosik - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej w Szkole Podstawowej nr 81 w Łodzi oraz logopeda w Logofiglach, która lubi łamać szkolne schematy. Zwolenniczka neurodydaktyki, pedagogiki Marii Montessori oraz nauki przez zabawę.

Reakcje:

1 komentarze:

Nowe pomysły wykorzystania kart:

2 kompletami kart możemy grać w memory lub Piotrusia. W przypadku Piotrusia jednej karty się pozbywamy, ta bez pary jest Piotrkiem.
Karty porozkładane na korytarzu mogą się przydać do jednej z odmian dyktanda bieganego. Dzieci biegają po korytarzu i spisują wyrazy uzupełniając trudność ortograficzną.

Prześlij komentarz