Zakręć, zatrzymaj i podaj wynik – tak najprościej można wytłumaczyć zasady gry przy użyciu bączków. Pomoc matematyczna została wykonana na zajęciach z techniki przez moich trzecioklasistów. By ją wykonać potrzebujesz płyty CD, szklanej kulki i zakrętki od plastikowej butelki.
Wszystkie elementy łączysz gorącym klejem lub wikolem. Na płycie wpisujesz liczby od 1 do 10, na zakrętce np. 7, a na przygotowanych karteczkach wyniki mnożenia.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgnDVRP-UqN4s9yDu8bBsHCee1ToyNQETTKvyNMTpPApcImJiXB9aInco8KJGeX2tvQModW1pqi5aMgwcCwFM6WS8hM0lyov8Niqtrns6oKnlG7oLIHt6EMm4rUpSiE0W-NCbOuOE0Tj03t/s200/Tabliczka+mno%25C5%25BCenia+1.jpg)
Jak gramy? Najlepiej w parach.
- Pierwsza wersja - jedna osoba kręci bączkiem, zatrzymuje go, podaje wynik i zabiera kartonik.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg7Cm-8g-Fl-XetSp73nCJvV52_fGfb7UzkpOzFOsF84XzybPrIqrluxPRtaNGhd5VSpQJUPfmYSdWEpYr6Q2yNgQ4PfDtS47Pr2D9pgJjJdS5GVi4rqdK8uJR_hh7o2qN8DW77zYBqyG3H/s200/Tabliczka+mno%25C5%25BCenia+4.jpg)
- Druga wersja gry bazuje na zasadach gry w Kółko i krzyżyk lub Trzy w linii. Każdy z graczy ustawia swój pionek na kartoniku z wynikiem. Po skończonej grze, gracze wymieniają bączka na inny.
Na filmie praktyczne wykorzystanie bączka na zajęciach z matematyki.
Stare płyty możemy również wykorzystać do działań językowych, utrwalając ortografię lub do tworzenia sylab. Możliwości jest wiele. Podzielcie się w komentarzach swoimi pomysłami, jeśli też wykorzystacie stare płyty CD.
Sylwia Mencewicz - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i zajęć techniki w klasach 4-6 w Niepublicznej Szkole Podstawowej "Szkole Przyszłości". Miłośniczka książek, w każdym miejscu i o każdej porze. Autorka bloga http://wnaszychklasach.blogspot.com/ oraz http://technikazjawi.blogspot.com/
0 komentarze:
Prześlij komentarz