Grę "20 pytań" wykorzystuję w edukacji matematycznej w ramach Projektu Piktografia. Jest na tyle prosta i lubiana przez uczniów, że postanowiłam przygotować jej świąteczną wersję.
Do rozegrania gry należy przygotować 20 lub więcej piktogramów. Oto plansze z obrazkami o tematyce świątecznej.![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhKDdd41GXJQKXErm7D3r1WjKe1O0qJRxF5yLJv568c5t1d6m1pVVacF-oLMJB6SgzL80efKkO9uhLvyrGjiD76Ntrb1hc1BNZxVpN12QynqwbGcr0rSo7XWTnkJ9Rwvu7B2jEAdu2yHJw5/s320/20+pyta%25C5%2584.jpg)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhKDdd41GXJQKXErm7D3r1WjKe1O0qJRxF5yLJv568c5t1d6m1pVVacF-oLMJB6SgzL80efKkO9uhLvyrGjiD76Ntrb1hc1BNZxVpN12QynqwbGcr0rSo7XWTnkJ9Rwvu7B2jEAdu2yHJw5/s320/20+pyta%25C5%2584.jpg)
Uczniowie rozcięli obrazki przygotowując się do gry.
Podzieliłam klasę na zespoły trzyosobowe. Dwie osoby są graczami, a jedna sędzią.
Gracz I wybiera jeden obrazek. Może zaznaczyć go od spodu kropką. Zgłasza swój wybór sędziemu. Gracz II zadaje pytania przeciwnikowi, eliminując kolejne obrazki. Gracz I może udzielać tylko odpowiedź TAK lub NIE.Sędzia na tabliczce suchościeralnej liczy pytania, które zadał gracz II.
Po odgadnięciu obrazka gracz otrzymuje tyle punktów ile wynosi różnica liczby 20 i liczby zadanych pytań. W drugiej rundzie role się odwracają.
Beata Skrzypiec - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Pracuje w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Piasku (woj. śląskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne. Swoim doświadczeniem i pomysłami dzieli się na blogu klasowym oraz blogu nauczycielskim. Realizuje projekt "Piktografia" w swojej klasie.
0 komentarze:
Prześlij komentarz