środa, 28 grudnia 2016

Wszyscy lubimy popcorn!

Dzieciaki uwielbiają popcorn! No dobrze, może nie wszystkie, ale większość. Dlatego popcornowa gra znalezione na Pinterest od samego początku była skazana na powodzenie.
W kreatorze na stronie Printoteka.pl przygotowałam potrzebne materiały do gry. Na jednej kartce były wydrukowane "popcornowe wyrazy", które wycięłam i wrzuciłam do pudełka. Na drugiej karcie znajdowały się te same wyrazy co w pudełku, w układzie zaprezentowanym na zdjęciu.


Jedno pudełko przypadało na dwie osoby. Każdy uczeń po kolei losował z pudełka popcorn z wyrazem i odszukiwał ten wyraz na karcie. Odszukany wyraz zamalowywał na żółto, czyli "dodawał do popcornu masełko".


Po "zjedzeniu popcornu" czyli wybraniu wszystkich wyrazów uczniowie przystępowali do pisania z pamięci. Uczeń wybierał sobie wyraz, który zapamiętywał, a następnie po odwróceniu kartki, zapisywał w zeszycie. Po zapisaniu wyrazu sprawdzał jego poprawność.
Takie zabawy edukacyjne są niezwykle atrakcyjne i dzieci chętnie podejmują działania. Dodatkowym walorem jest to, że uczeń pracuje w swoim tempie, wybiera te wyrazy, które są dla niego łatwe czyli sam decyduje o stopniu trudności, a na końcu dokonuje autokorekty swoich działań. Rola nauczyciela ogranicza się jedynie do poinstruowania uczniów jakie są zasady gry, a następnie do obserwacji poczynań i ewentualnej pomocy w sytuacjach niezrozumiałych.

Można wprowadzić modyfikację gry w ten sposób, że na popcornie losowanym przez ucznia zapiszemy działania a na karcie będą znajdowały się liczby będące wynikami tych działań.
Kolejną modyfikację zabawy znajdziecie na Printoteka.pl wraz z gotowymi materiałami do druku.


Joanna Apanasewicz - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach młodszych i przedszkolu. Pracuje w "Małej Szkole" w Koninie Żagańskim (woj. lubuskie). W swojej pracy wykorzystuje technologie informacyjno-komunikacyjne, które są jednocześnie jej pasją. Uwielbia prace ręczne i wykonuje proste pomoce dydaktyczne przy wykorzystaniu prostych przedmiotów z otoczenia. 

Reakcje:

0 komentarze:

Prześlij komentarz