czwartek, 20 października 2016

Muzyczne szlaczki

Siedzenie w ławce, żmudne kreślenie wzorów literopodobnych na szarej kserówce zapewne jest nudne i męczące. Parę dni temu na printoteka.pl znalazłam kartę pracy "Gruszka oburącz". Wykorzystałam ją do
ćwiczenia motoryki małej obu rąk w zakresie kreślenia linii falistych, usprawniania koordynacji wzrokowo-słuchowej, rozróżniania strony lewej i prawej. Do tego zadania dodałam element muzyczny. Celowo wybrałam utwór "Walc łyżwiarzy" (kompozytor Emil Waldteufel). Jego spokojny charakter odpowiadał zadaniu. Utwór dostępny na You Tube.
Rozstawiłam ławki i przykleiłam kartki cenkami, by nie przesuwały się podczas ruchu. Dla płynności i bezpieczeństwa w przemieszczaniu się dzieci wyniosłam krzesełka i tornistry. Zadaniem dzieci było kreślenie linii równocześnie oburącz po śladzie do muzyki. Na hasło "zmiana" - zamieniały się miejscem z kolegą z ławki. Zabawa była strzałem w dziesiątkę! Muzyka miała ogromny wpływ na kreślenie linii, dzieci wykonywały je w skupieniu. Zamiany miejsc to dodanie ruchu, tak bardzo potrzebnego naszym uczniom. 
I już mam pomysł na kolejne wzorki. Do kreślenia linii łamanych w pionie i poziomie wykorzystam "Marsz Radeckiego" (utwór tutaj). Ale dodam utrudnienie. Będzie praca czwórkami, przy dwóch połączonych stołach. 

Aleksandra Schoen-Kamińska, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w Zespole Szkół Nr 3 w Pile, pracuje z klasą na tabletach, uwielbia nowoczesne technologie i zajęcia muzyczne, prowadzi blogi Klikankowo i Patyczaki Tableciaki .

Reakcje:

0 komentarze:

Prześlij komentarz