środa, 1 października 2014

Matematyka w parku.

Takie zabawy można zorganizować w parku, na szkolnym boisku, w szkolnym ogrodzie, w lesie.
Dzielimy uczniów na grupy - mogą być czteroosobowe. Dobrze, żeby dzieci same się podzieliły, ale czasami będzie szybciej, gdy zrobi to nauczyciel.

Dzieci rozbiegają się na wyznaczonym terenie i zbierają liście, żołędzie, szyszki, patyczki. Każdy materiał przyrodniczy, którego zdobycie nie wymaga niszczenia roślinności nadaje się do zabawy.
Uczniowie muszą zgromadzić tyle elementów, by cała czteroosobowa grupa miała ich 10, 12 , więcej niż 13, a mniej niż 20...Warto pokusić się o analizę  przeliczanych elementów, dlaczego każda grupa ma po 10 elementów, a każde dziecko w grupach ma różną ilość elementów.





Jolanta Okuniewska - nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego w klasach I-III w Szkole Podstawowej nr 13 w Olsztynie. Ambasador międzynarodowego programu eTwinning. Autorka bloga tableciaki.blogspot.com i ebooka "Technologie są dla dzieci, poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej".

0 komentarze:

Prześlij komentarz